Regulamin
Sklepu internetowego lakohana.pl
obowiązujący od dnia 01.05.2022 r.
I. DEFINICJE POJĘĆ
Ilekroć w niniejszym regulaminie sklepu internetowego lakohana.pl (dalej „Regulamin”) jest mowa o:
-
„Sprzedawcy” – należy przez to rozumieć Makri Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Kościańskiej 15, 64-000 Nowy Lubosz, REGON: 369076520, NIP: 6981848921, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy KRS, KRS nr: 0000711255;
-
„Sklepie internetowym” – należy przez to rozumieć sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem http://lakohana.pl/
-
„Produkcie” – należy przez to rozumieć produkty oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym;
-
„Kliencie” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, której kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną;
-
„Konsumencie” – należy przez to rozumień Klienta będącego osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Regulamin określa zasady zakupu Produktów przez Klientów za pośrednictwem Sklepu internetowego.
-
Za pośrednictwem Sklepu internetowego Sprzedawca prowadzi sprzedaż uwidocznionych na stronie Sklepu internetowego, fabrycznie nowych Produktów, wyprodukowanych przez Makri Sp. z o.o., które są objęte gwarancją.
-
Informacje zawarte na stronie Sklepu internetowego mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Zamówienie składane przez Klienta ma charakter oferty w rozumieniu art. 66 oraz art. 661 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodeks cywilny, której treść uzupełniają postanowienia niniejszego Regulaminu, a umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę.
-
Sprzedawca informuje, że wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca są następujące:
-
komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
-
dostęp do poczty elektronicznej;
-
przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 49.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 11.0 i wyższej, Opera w wersji 39.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 54.0. i wyższej, Safari w wersji 10.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;
-
zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 320x480;
-
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;
-
-
Produkty z dopisem „Promocja” to Produkty, które są aktualnie oferowane w niższej cenie lub sprzedawane w zestawach. Liczba promocyjnych Produktów jest ograniczona i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te Produkty, aż do wyczerpania zapasów. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zakończenia oraz wznowienia promocji w dowolnym momencie.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:
-
zmiany cen Produktów (zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji),
-
wycofania poszczególnych Produktów ze Sklepu internetowego,
-
zmiany ilości Produktów oferowanych w Sklepie internetowym,
-
wprowadzania nowych Produktów do Sklepu internetowego.
-
-
Sprzedawca zaznacza, iż wszystkie wymienione Produkty i ich nazwy są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
-
Wszelkie elementy graficzne, elementy opisowe, znaki towarowe Sprzedawcy oraz wszystkich podmiotów, których produkty oferowane są na stronach Sklepu internetowego są prawnie zastrzeżone, a Klient nie jest uprawniony do korzystania z nich i ich rozpowszechniania.
-
Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski. Zamówienia należy składać w języku polskim.
III. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
-
Klient składa zamówienie poprzez:
-
wybór jednego lub kilku Produktów oferowanych w Sklepie internetowym;
-
prawidłowe wypełnienie elektronicznego formularza zamówienia na stronie Sklepu internetowego, a także wysłanie elektronicznego formularza zamówienia ze strony Sklepu internetowego;
-
otrzymanie potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji w postaci wiadomości e-mail wysłanej do Klienta;
-
opłacenie zamówienia.
-
Bezbłędne wykonanie czynności ujętych w punkcie 1 jest równoznaczne z przyjęciem zamówienia do realizacji.
-
Jeżeli zamówienie nie może być zrealizowane w terminie określonym w Regulaminie z uwagi na brak zamówionego Produktu lub zamówionej ilości Produktów – Sprzedawca niezwłocznie powiadomi o tym Klienta telefonicznie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej i zaproponuje inny termin lub sposób realizacji zamówienia (np. poprzez częściową realizację zamówienia). Jeżeli Klient nie zaakceptuje nowego terminu realizacji lub sposobu realizacji zamówienia, wówczas zamówienie zostaje anulowane, a żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji zamówienia.
-
Jeżeli Produkt jest niedostępny, Sprzedawca powiadomi o tym Klienta za pomocą poczty elektronicznej. W takim przypadku żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności
z tytułu realizacji zamówienia. -
Sprzedawca potwierdzi zamówienie za pomocą poczty elektronicznej, co będzie oznaczało jego przekazanie do realizacji.
-
Klient jest uprawniony do anulowania prawidłowo złożonego zamówienia do momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia przez Sprzedawcę,
przesyłając stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną na adres email Sprzedawcy: biuro@lakohana.pl -
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku:
-
niedokonania wpłaty za zamówienie w ciągu 24 godzin od wysłania do Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia;
-
braku dostępności Produktu;
-
nieprawidłowego lub niekompletnego wypełnienia przez Klienta elektronicznego formularza zamówienia;
-
8. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt 7.
IV. PŁATNOŚCI
-
Cena aktualna w Sklepie internetowym w momencie złożenia zamówienia przez Klienta ma charakter wiążący. Ceny są wyrażone w złotych polskich i są cenami BRUTTO (zawierają podatek VAT w stawce obowiązującej w chwili złożenia zamówienia).
-
Przyjmowane przez nas formy płatności to:
-
płatność za pomocą bankowości internetowej obsługiwana przez Przelewy24.pl
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo ograniczenia i rozszerzenia dostępnych dla Klientów sposobów płatności.
-
-
Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.
V. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ NA PRODUKTY
-
Realizacja zamówień na Produkty polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego.
-
Jeżeli w opisie zamieszczonym przy Produkcie nie wskazano inaczej, realizacja zamówień na Produkty następować będzie w ciągu 4 tygodni od dnia opłacenia zamówienia przez Klienta. Produkty dostępne w Sklepie są wykonywane na zamówienie.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu realizacji zamówienia w uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany drogą poczty elektronicznej o nowym terminie realizacji zamówienia.
-
Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle pocztą elektroniczną Klientowi potwierdzenie jego realizacji.
-
Sprzedawca dopuszcza w uzasadnionych przypadkach możliwość negocjowania cen produktów, w tym w szczególności przypadku zamówienia większej ilości Produktów. Wówczas zamówienie następuje poza systemem Sklepu internetowego. W tym celu należy wysłać na adres e-mail
biuro@lakohana.pl listę Produktów wraz z pytaniem o możliwość udzielenia rabatu oraz danych do dostawy. Na ich podstawie przygotowana zostanie dla Klienta kalkulacja wartości zamówienia. -
Wszelkie zmiany w zamówieniu mogą być dokonywane przez Klienta do momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. Klient zostanie powiadomiony osobną wiadomością e-mail o przyjęciu zamówienia do realizacji.
-
Klient może anulować zamówienie do momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. Zwrot środków zostanie zrealizowany w ciągu 14 dni roboczych od dnia anulowania zamówienia.
-
Szczegółowe zasady realizacji zamówień na Produkty zawarte są w opisach zamieszczonych przy danym Produkcie.
VI. DOSTAWA PRODUKTÓW I KOSZT DOSTAWY
-
Sprzedawca dostarcza zamówione Produkty w sposób wskazany przez Klienta w elektronicznym formularzu zamówienia.
-
Produkty dostarczane są poprzez współpracujące ze Sprzedawcą firmy kurierskie w terminach określonych w regulaminach świadczenia usług.
-
Na czas dostarczenia przesyłki składają się: czas realizacji zamówienia (przygotowanie Produktów do wysyłki) oraz czas dostarczenia przesyłki przez kuriera.
-
W razie wydłużenia czasu oczekiwania na przesyłkę Klient zostanie powiadomiony o tym fakcie drogą elektroniczną lub telefonicznie.
-
Koszt dostawy uzależniony jest od łącznej wagi zamówienia. Koszty dostawy poszczególnych Produktów zostały zawarte w cenach podanych w Sklepie internetowym.
VII. ZWROTY, REKLAMACJE, ODPOWIEDZIALNOŚĆ
-
Produkty zakupione w Sklepie internetowym są objęte gwarancją. Informacje o udzielanej gwarancji znajdują się w opisie Produktu.
-
Akceptacja niniejszego Regulaminu jest jednoznaczna z akceptacją warunków gwarancji.
-
Postanowienia dotyczące odstąpienia od Umowy, reklamacji przez Klientów - Konsumentów uregulowane są w punkcie VIII niniejszego Regulaminu. Postanowienia wskazane w ust. 3-7 poniżej nie dotyczą Klientów będących Konsumentami.
-
W przypadku otrzymania Produktu uszkodzonego lub niezgodnego z postanowieniami umowy Klientowi przysługuje prawo do reklamacji w terminie 5 dni od otrzymania Produktu. W tym celu reklamacje należy wysłać na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, wskazany w pkt. I niniejszego Regulaminu.
-
Dla ułatwienia procesu reklamacji zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać
w szczególności: opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu. -
W przypadku złożenia reklamacji po upływie terminie określonego w ust. 4 powyżej lub nie przekazania informacji wskazanych w ust. 5 powyżej, Sprzedawca może nie przyjąć złożonej reklamacji do rozpatrzenia.
-
Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę wynosi 14 dni od momentu jej otrzymania, powiadamiając Klienta o sposobie dalszego postępowania, na adres podany w zgłoszeniu reklamacji. Brak ustosunkowania się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni nie oznacza przyjęcia, iż zgłoszona reklamacja została uznana za uzasadnioną.
VIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW
-
Do umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą i Konsumentem zastosowanie znajdują postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2019.134 t.j.).
-
Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów o których mowa w ust. 14 poniżej.
-
Bieg terminu określonego w ust. 2 rozpoczyna się:
(i) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
(ii) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia
w posiadanie pierwszej z rzeczy;
-
Konsument może wykorzystać w tym celu formularz odstąpienia, stanowiący załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumentów.
-
Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
-
Oświadczenie musi być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w pkt. I Regulaminu.
-
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
-
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Zwrotu należy dokonać na adres siedziby Sprzedającego lub wysłać bezpośrednio na adres Sprzedawcy.
-
Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu.
-
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu (koszt wysyłki).
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zakupionego Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
-
Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Konsumentowi Produkt wolny od wad. Jeżeli Produkt ma wady fizyczne lub prawne Konsument ma prawo złożenia reklamacji w terminie 2 (dwóch) lat od dnia wydania Produktu.
-
Reklamacje będą rozstrzygane na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności Kodeksie cywilnym w art. w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego.
-
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym regulaminie adresy Sprzedawcy, który potwierdzi niezwłocznie otrzymanie reklamacji na trwałym nośniku (np. pocztą elektroniczną).
-
Dla ułatwienia procesu reklamacji zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności: opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Konsumenta składającego reklamację oraz żądanie Konsumenta w związku z wadą Produktu.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione. -
Reklamowany Produkt należy wysyłać na adres siedziby Sprzedającego.
-
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności:
-
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
-
zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
-
skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
-
-
Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń, są dostępne na stronie internetowej www.uokik.gov.pl. -
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania działalności Sklepu internetowego i dystrybucji Produktów z powodu prac administracyjno – konserwacyjnych.
-
Sprzedawca informuje, iż Sklep internetowy może zawierać błędy techniczne oraz merytoryczne, które będą weryfikowane natychmiast po ich wykryciu.
-
Kwestie związane z ochroną danych osobowych są uregulowane w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu internetowego.
-
Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu internetowego w zakładce Regulamin.
-
Sprzedawca w uzasadnionych przypadkach może dokonywać zmian Regulaminu, jednakże zmiany Regulaminu nie będą wypływały na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy.
-
Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów wynikłych z tytułu interpretacji niniejszego Regulaminu, jak i realizacji transakcji jest sąd miejscowo i rzeczowo właściwy według obowiązujących przepisów.
-
W sprawach nie określonych w niniejszym Regulaminie obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2022 r. i dotyczy wszystkich umów zawartych w tym dniu i po tym dniu.