Ta strona używa pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Czytaj więcej... [Zgadzam się]

Regulamin

Sklepu internetowego lakohana.pl

obowiązujący od dnia 01.05.2022 r.

I. DEFINICJE POJĘĆ

Ilekroć w niniejszym regulaminie sklepu internetowego lakohana.pl (dalej „Regulamin”) jest mowa o:

  • „Sprzedawcy” – należy przez to rozumieć Makri Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Kościańskiej 15, 64-000 Nowy Lubosz, REGON: 369076520, NIP: 6981848921, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy KRS, KRS nr: 0000711255;

  • „Sklepie internetowym” – należy przez to rozumieć sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem http://lakohana.pl/

  • „Produkcie” – należy przez to rozumieć produkty oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym;

  • „Kliencie” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, której kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną;

  • „Konsumencie” – należy przez to rozumień Klienta będącego osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin określa zasady zakupu Produktów przez Klientów za pośrednictwem Sklepu internetowego.

  2. Za pośrednictwem Sklepu internetowego Sprzedawca prowadzi sprzedaż uwidocznionych na stronie Sklepu internetowego, fabrycznie nowych Produktów, wyprodukowanych przez Makri Sp. z o.o., które są objęte gwarancją.

  3. Informacje zawarte na stronie Sklepu internetowego mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Zamówienie składane przez Klienta ma charakter oferty w rozumieniu art. 66 oraz art. 661 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodeks cywilny, której treść uzupełniają postanowienia niniejszego Regulaminu, a umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę.

  4. Sprzedawca informuje, że wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca są następujące:

    1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;

    2. dostęp do poczty elektronicznej;

    3. przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 49.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 11.0 i wyższej, Opera w wersji 39.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 54.0. i wyższej, Safari w wersji 10.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;

    4. zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 320x480;

    5. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;

  5. Produkty z dopisem „Promocja” to Produkty, które są aktualnie oferowane w niższej cenie lub sprzedawane w zestawach. Liczba promocyjnych Produktów jest ograniczona i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te Produkty, aż do wyczerpania zapasów. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zakończenia oraz wznowienia promocji w dowolnym momencie.

  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:

    1. zmiany cen Produktów (zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji),

    2. wycofania poszczególnych Produktów ze Sklepu internetowego,

    3. zmiany ilości Produktów oferowanych w Sklepie internetowym,

    4. wprowadzania nowych Produktów do Sklepu internetowego.

  7. Sprzedawca zaznacza, iż wszystkie wymienione Produkty i ich nazwy są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.

  8. Wszelkie elementy graficzne, elementy opisowe, znaki towarowe Sprzedawcy oraz wszystkich podmiotów, których produkty oferowane są na stronach Sklepu internetowego są prawnie zastrzeżone, a Klient nie jest uprawniony do korzystania z nich i ich rozpowszechniania.

  9. Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski. Zamówienia należy składać w języku polskim.

III. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Klient składa zamówienie poprzez:

    1. wybór jednego lub kilku Produktów oferowanych w Sklepie internetowym;

    2. prawidłowe wypełnienie elektronicznego formularza zamówienia na stronie Sklepu internetowego, a także wysłanie elektronicznego formularza zamówienia ze strony Sklepu internetowego;

    3. otrzymanie potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji w postaci wiadomości e-mail wysłanej do Klienta;

    4. opłacenie zamówienia.

  1. Bezbłędne wykonanie czynności ujętych w punkcie 1 jest równoznaczne z przyjęciem zamówienia do realizacji.

  2. Jeżeli zamówienie nie może być zrealizowane w terminie określonym w Regulaminie z uwagi na brak zamówionego Produktu lub zamówionej ilości Produktów – Sprzedawca niezwłocznie powiadomi o tym Klienta telefonicznie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej i zaproponuje inny termin lub sposób realizacji zamówienia (np. poprzez częściową realizację zamówienia). Jeżeli Klient nie zaakceptuje nowego terminu realizacji lub sposobu realizacji zamówienia, wówczas zamówienie zostaje anulowane, a żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji zamówienia.

  3. Jeżeli Produkt jest niedostępny, Sprzedawca powiadomi o tym Klienta za pomocą poczty elektronicznej. W takim przypadku żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności
    z tytułu realizacji zamówienia.

  4. Sprzedawca potwierdzi zamówienie za pomocą poczty elektronicznej, co będzie oznaczało jego przekazanie do realizacji.

  5. Klient jest uprawniony do anulowania prawidłowo złożonego zamówienia do momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia przez Sprzedawcę,
    przesyłając stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną na adres email Sprzedawcy: biuro@lakohana.pl

  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku:

    1. niedokonania wpłaty za zamówienie w ciągu 24 godzin od wysłania do Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia;

    2. braku dostępności Produktu;

    3. nieprawidłowego lub niekompletnego wypełnienia przez Klienta elektronicznego formularza zamówienia;

8. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt 7.

IV. PŁATNOŚCI

  1. Cena aktualna w Sklepie internetowym w momencie złożenia zamówienia przez Klienta ma charakter wiążący. Ceny są wyrażone w złotych polskich i są cenami BRUTTO (zawierają podatek VAT w stawce obowiązującej w chwili złożenia zamówienia).

  2. Przyjmowane przez nas formy płatności to:

    1. płatność za pomocą bankowości internetowej obsługiwana przez Przelewy24.pl

    2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo ograniczenia i rozszerzenia dostępnych dla Klientów sposobów płatności.

  3. Wszelkie koszty transakcji finansowych ponosi Klient.

V. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ NA PRODUKTY

  1. Realizacja zamówień na Produkty polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego.

  2. Jeżeli w opisie zamieszczonym przy Produkcie nie wskazano inaczej, realizacja zamówień na Produkty następować będzie w ciągu 4 tygodni od dnia opłacenia zamówienia przez Klienta. Produkty dostępne w Sklepie są wykonywane na zamówienie.

  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu realizacji zamówienia w uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany drogą poczty elektronicznej o nowym terminie realizacji zamówienia.

  4. Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca prześle pocztą elektroniczną Klientowi potwierdzenie jego realizacji.

  5. Sprzedawca dopuszcza w uzasadnionych przypadkach możliwość negocjowania cen produktów, w tym w szczególności przypadku zamówienia większej ilości Produktów. Wówczas zamówienie następuje poza systemem Sklepu internetowego. W tym celu należy wysłać na adres e-mail
    biuro@lakohana.pl listę Produktów wraz z pytaniem o możliwość udzielenia rabatu oraz danych do dostawy. Na ich podstawie przygotowana zostanie dla Klienta kalkulacja wartości zamówienia.

  6. Wszelkie zmiany w zamówieniu mogą być dokonywane przez Klienta do momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. Klient zostanie powiadomiony osobną wiadomością e-mail o przyjęciu zamówienia do realizacji.

  7. Klient może anulować zamówienie do momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. Zwrot środków zostanie zrealizowany w ciągu 14 dni roboczych od dnia anulowania zamówienia.

  8. Szczegółowe zasady realizacji zamówień na Produkty zawarte są w opisach zamieszczonych przy danym Produkcie.

VI. DOSTAWA PRODUKTÓW I KOSZT DOSTAWY

  1. Sprzedawca dostarcza zamówione Produkty w sposób wskazany przez Klienta w elektronicznym formularzu zamówienia.

  2. Produkty dostarczane są poprzez współpracujące ze Sprzedawcą firmy kurierskie w terminach określonych w regulaminach świadczenia usług.

  3. Na czas dostarczenia przesyłki składają się: czas realizacji zamówienia (przygotowanie Produktów do wysyłki) oraz czas dostarczenia przesyłki przez kuriera.

  4. W razie wydłużenia czasu oczekiwania na przesyłkę Klient zostanie powiadomiony o tym fakcie drogą elektroniczną lub telefonicznie.

  5. Koszt dostawy uzależniony jest od łącznej wagi zamówienia. Koszty dostawy poszczególnych Produktów zostały zawarte w cenach podanych w Sklepie internetowym.

VII. ZWROTY, REKLAMACJE, ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Produkty zakupione w Sklepie internetowym są objęte gwarancją. Informacje o udzielanej gwarancji znajdują się w opisie Produktu.

  2. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest jednoznaczna z akceptacją warunków gwarancji.

  3. Postanowienia dotyczące odstąpienia od Umowy, reklamacji przez Klientów - Konsumentów uregulowane są w punkcie VIII niniejszego Regulaminu. Postanowienia wskazane w ust. 3-7 poniżej nie dotyczą Klientów będących Konsumentami.

  4. W przypadku otrzymania Produktu uszkodzonego lub niezgodnego z postanowieniami umowy Klientowi przysługuje prawo do reklamacji w terminie 5 dni od otrzymania Produktu. W tym celu reklamacje należy wysłać na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, wskazany w pkt. I niniejszego Regulaminu.

  5. Dla ułatwienia procesu reklamacji zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać
    w szczególności: opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu.

  6. W przypadku złożenia reklamacji po upływie terminie określonego w ust. 4 powyżej lub nie przekazania informacji wskazanych w ust. 5 powyżej, Sprzedawca może nie przyjąć złożonej reklamacji do rozpatrzenia.

  7. Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę wynosi 14 dni od momentu jej otrzymania, powiadamiając Klienta o sposobie dalszego postępowania, na adres podany w zgłoszeniu reklamacji. Brak ustosunkowania się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni nie oznacza przyjęcia, iż zgłoszona reklamacja została uznana za uzasadnioną.

VIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KONSUMENTÓW

  1. Do umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą i Konsumentem zastosowanie znajdują postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2019.134 t.j.).

  2. Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów o których mowa w ust. 14 poniżej.

  3. Bieg terminu określonego w ust. 2 rozpoczyna się:

    1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:

(i) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,

(ii)  polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia
w posiadanie pierwszej z rzeczy;

    1. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.

  1. Konsument może wykorzystać w tym celu formularz odstąpienia, stanowiący załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumentów.

  2. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy Sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.

  3. Oświadczenie musi być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy wskazany w pkt. I Regulaminu.

  4. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

  5. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

  6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.

  7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.

  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  9. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Zwrotu należy dokonać na adres siedziby Sprzedającego lub wysłać bezpośrednio na adres Sprzedawcy.

  10. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu.

  11. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu (koszt wysyłki).

  12. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zakupionego Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

  13. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Konsumentowi Produkt wolny od wad. Jeżeli Produkt ma wady fizyczne lub prawne Konsument ma prawo złożenia reklamacji w terminie 2 (dwóch) lat od dnia wydania Produktu.

  14. Reklamacje będą rozstrzygane na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności Kodeksie cywilnym w art. w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego.

  15. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym regulaminie adresy Sprzedawcy, który potwierdzi niezwłocznie otrzymanie reklamacji na trwałym nośniku (np. pocztą elektroniczną).

  16. Dla ułatwienia procesu reklamacji zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności: opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Konsumenta składającego reklamację oraz żądanie Konsumenta w związku z wadą Produktu.

  17. Sprzedawca ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż
    w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.

  18. Reklamowany Produkt należy wysyłać na adres siedziby Sprzedającego.

  19. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności:

    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,

    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,

    3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

  20. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
    i dochodzenia roszczeń, są dostępne na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.

  21. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania działalności Sklepu internetowego i dystrybucji Produktów z powodu prac administracyjno – konserwacyjnych.

  2. Sprzedawca informuje, iż Sklep internetowy może zawierać błędy techniczne oraz merytoryczne, które będą weryfikowane natychmiast po ich wykryciu.

  3. Kwestie związane z ochroną danych osobowych są uregulowane w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu internetowego.

  4. Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu internetowego w zakładce Regulamin.

  5. Sprzedawca w uzasadnionych przypadkach może dokonywać zmian Regulaminu, jednakże zmiany Regulaminu nie będą wypływały na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy.

  6. Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów wynikłych z tytułu interpretacji niniejszego Regulaminu, jak i realizacji transakcji jest sąd miejscowo i rzeczowo właściwy według obowiązujących przepisów.

  7. W sprawach nie określonych w niniejszym Regulaminie obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego.

  8. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2022 r. i dotyczy wszystkich umów zawartych w tym dniu i po tym dniu.